AlkoholCzy alkohol utrudnia odchudzanie?

Czy alkohol utrudnia odchudzanie?

Alkohol a dieta – czy alkohol wpływa na dietę? To pytanie nurtuje wiele osób znajdujących się na drodze do zrzucenia kilogramów. Czy można cieszyć się drinkiem bez obaw o skutki dla sylwetki? Sprawdźmy, jak pić alkohol i nie tyć.

Jakie są kaloryczne wartości poszczególnych alkoholi?

Kaloryczność alkoholu zależy od jego rodzaju i ilości spożytej. Przykładowo:

Typ alkoholuPorcjaKaloryczność
Absynt40 ml118 kcal
Gin (45%)40 ml105 kcal
Koniak40 ml140 kcal
Piwo ciemne500 ml340 kcal
Piwo jasne500 ml245 kcal
Rum40 ml93 kcal
Szampan120 ml76 kcal
Whisky40 mlok. 100 kcal
Wino półsłodkie120 ml105 kcal
Wino słodkie120 ml120 kcal
Wino wytrawne120 ml82 kcal
Wódka40 ml92 kcal
Szklanka czerwonego wina120 mlok. 85 kcal

Podane wartości mogą się różnić w zależności od producenta i dokładności pomiaru.

Jak pić alkohol i nie tyć?

Jeśli decydujesz się na spożywanie alkoholu podczas odchudzania, istnieją kilka zasad, które mogą pomóc uniknąć tycia. Po pierwsze, ogranicz spożycie alkoholu do minimum i pamiętaj o umiarze. Wypijając alkohol, popijaj go wodą i zjedz pełnowartościowy posiłek przed imprezą, aby zapobiec nadmiernemu podjadaniu niezdrowych przekąsek. Pamiętaj też, że alkohol może powodować odwodnienie, dlatego pij wodę między kolejnymi porcjami alkoholu, aby nawodnić organizm. Wybieraj również niskokaloryczne opcje, takie jak wytrawne wino, wódka czy piwo bezalkoholowe, które mają mniejszą ilość kalorii. Utrzymywanie aktywności fizycznej po spożyciu alkoholu może również pomóc w spaleniu nadmiaru kalorii.

Przeczytaj także:  Korzyści z niepicia alkoholu – najważniejsze zalety abstynencji

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj


niebieska linia logo
Szukasz pomocy? Zadzwoń

Najnowsze artykuły

Ostatnie komentarze

Przeczytaj także